עובדי חנות אפל מצביעים להקמת האיגוד הראשון בארה"ב

עובדים בחנות של אפל במרילנד הצביעו בעד התאגדות, והקימו את האיגוד הקמעונאי הראשון של ענקית הטכנולוגיה בארצות הברית.

 

עובדי החנות בטאוסון עברו את המדד 65-33, עם כתריסר נמנעים.

 

לאחר שהתוצאה הגיעה, הקבוצה צייצה בטוויטר: "עכשיו אנחנו חוגגים… מחר ממשיכים להתארגן".

 

זוהי החנות השלישית של אפל שמשיקה מסע איחוד השנה, אך הראשונה שמקיימת בהצלחה הצבעה.

 

איגוד הליבה החדש של אפל – קיצור של Coalition of Organized Retail Employees – כתב מכתב פתוח לאפל במאי, ואמר שההצעה שלו הייתה "עלינו כעובדים המשיגים גישה לזכויות שאין לנו כרגע", אך היא לא עשתה זאת. רוצה "לצאת נגד או ליצור עימות עם ההנהלה שלנו".

 

גם חנויות אחרות של אפל באטלנטה ובניו יורק עשו מהלכים לקראת התאגדות. עם זאת, הצוות באטלנטה עיכב את ההצבעה המתוכננת שלהם, כשהאיגוד המעורב – עובדי התקשורת של אמריקה – טוען לפעילות נגד איגודים של החברה.

 

איגודים נפוצים פחות בארה"ב מאשר במדינות רבות באירופה, אך עדיין מוגנים בחוק. הקמת אחד כרוך בכך שהחברה מכירה מרצון באיגוד עובדים, או שעובדים אוספים חתימות של לפחות 30% מהעובדים כדי שהמועצה הלאומית ליחסי עבודה (NLRB) תוכל לקיים בחירות רשמיות.

 

כלי חדשות טענו כי אפל שכרה משרד עורכי דין הידוע במומחיות האיגוד שלו, ואספה "נקודות דיבור" עבור צוותי ההנהלה שלה כדי להניא עובדים מלהירשם לאחד.

 

באפריל, Motherboard פרסמה הקלטת אודיו של סגנית נשיא קמעונאות, דירדרה אובריאן, אומרת לעובדים שאמנם היא מכירה בזכות להצטרף לאיגוד, "זו באותה מידה זכותך לא להצטרף לאיגוד".

 

"אני מודאג לגבי מה זה אומר לשים ארגון אחר באמצע מערכת היחסים שלנו, ארגון שאין לו הבנה עמוקה של אפל או העסק שלנו", אומר האודיו שפורסם.

 

העובדים בטוסון קיבלו גיבוי של איגוד ותיק, האיגוד הבינלאומי של מכונאים ועובדי תעופה וחלל. נשיאה, רוברט מרטינז הבן, בירך את עובדי אפל על מה שהוא כינה "ניצחון היסטורי".

 

"הם הקריבו קורבן עצום עבור אלפי עובדי אפל ברחבי המדינה, שכל עיניהם נשאו לבחירות האלה", אמר.

 

"הניצחון הזה מראה את הביקוש הגובר לאיגודים בחנויות אפל ובתעשיות שונות ברחבי המדינה שלנו".

 

אפל אמרה לסוכנות הידיעות AFP שהיא מסרבת להגיב על ההצבעה, שעדיין צריכה להיות מאושרת רשמית על ידי NLRB.

 

האיגוד של חנות Towson הוא האחרון בשורה של קמפיינים בעלי פרופיל גבוה בארה"ב.

 

בדצמבר, קמפיין מוצלח בניו יורק ראה את עובדי סטארבקס מקימים את האיגוד הראשון שלהם ברשת הקפה מזה עשרות שנים, מה שעורר קמפיינים דומים ברבות מהחנויות הפרטיות של החברה.

 

ובאפריל, אמזון ראתה 55% מהעובדים במחסן בניו יורק הצביעו בעד התאגדות – אם כי אמזון חולקת על הצבעה זו וקוראת להרצה מחדש.

מאמרים נוספים