אנשים מקצצים במזון, דלק ובגדים ככל שהמחירים עולים

אנשים הנאבקים ביוקר המחיה מקצצים במזון ובנסיעות ברכב כדי לחסוך כסף, לפי סקר שנערך.

 

יותר ממחצית (56%) מ-4,011 האנשים שנשאלו קנו פחות מצרכים, ואותו שיעור דילג על ארוחות.

 

הממצאים חושפים את ההשפעה הנרחבת של עליית המחירים בקצב המהיר ביותר מזה 40 שנה.

 

אנשים רבים קיצצו בהוצאות על בגדים וחברות. יש אומרים שהבריאות הנפשית שלהם נפגעה.

 

שני שלישים מהנסקרים גם טענו כי התמיכה הממשלתית שסופקה עד כה אינה מספקת.

הדאגות גדלות

הסקר שנערך בקרב 4,011 מבוגרים בבריטניה בתחילת יוני מעלה מכסה על האופן שבו האקלים הכלכלי משפיע על החיים ועל הבריאות הפיננסית, הפיזית והנפשית.

 

עלות האנרגיה הביתית, הדלק והמזון עלו באופן משמעותי בחודשים האחרונים, והממצאים מראים שיותר משמונה מתוך 10 אנשים (81%) מודאגים מהעלייה ביוקר המחיה.

 

הדאגה גברה מאז תחילת השנה כאשר 69% מהנשאלים אמרו שהם מודאגים בסקר דומה.

 

בתוצאות האחרונות, שני שלישים (66%) מהסובלים מדאגות אמרו שלכך יש השפעה שלילית על בריאותם הנפשית. כמעט מחצית (45%) אמרו שהבריאות הגופנית שלהם נפגעה.

 

מדי יום, אנשים מבצעים שינויים נוספים כדי לנהל את התקציבים שלהם. מהסקר עולה שזה יכול להיות פשוט כמו לצאת לבלות פחות לילות, או להסתפר בתדירות נמוכה יותר.

 

עבור עובדת הצדקה ג'נין קולוויל, מאיזינגטון, ואלו שהיא מדברת איתם, השינויים היו מהותיים יותר.

 

"אנחנו מתאספים עם המשפחה בכל יום ראשון, באדיקות, לצלי יום ראשון – אבל המשפחה שלי ומשפחות אחרות מתחילות לגדל את הירקות שלהן", אמרה.

 

"אלה שאולי לא דאגו לדברים האלה קודם, דואגים להם עכשיו ללא הרף.

 

"עם התקדמות הטכנולוגיה, לעולם לא הייתי חושבת שאנשים יסתמכו על בנק מזון או יגדלו בעצמם – ופשוט יקבלו אגורה", אמרה.

 

מהסקר עולה כי אנשים מוצאים דרכים שונות לנהל ולחסוך את כספם. הממצאים כוללים:

 

כ-82% מהנשאלים כיבו את האור בשבוע הקודם כדי לחסוך כסף.

נסיעות שבוצעו במכונית הוגבלו בדרגות שונות בששת החודשים הקודמים על ידי 72% מהנשאלים.

רוב גדול (84%) אמרו שהם הוציאו פחות על הבגדים שלהם בשלב מסוים בששת החודשים הקודמים.

כמחצית (52%) מצפים לעבוד יותר שעות בששת החודשים הקרובים כדי לסייע בתשלום החשבונות.

 

טסקו, הסופרמרקט הגדול ביותר בבריטניה, אמר בעדכון מסחר לשלושת החודשים עד ה-28 במאי כי הוא רואה סימנים מוקדמים לכך שהקונים משנים את הרגליהם עקב אינפלציה, כמו קניית פחות מזון וביקורים תכופים יותר.

 

המנכ"ל קן מרפי אמר גם שאנשים עוברים למותגים זולים יותר במותגים פרטיים עבור סחורות כולל לחם ופסטה, שהמחירים נרשמו עלייה עקב המלחמה בין אוקראינה לרוסיה, שתיהן יצואניות חיטה גדולות.

מאמרים נוספים